Opintosuunnitelma
Japanilaisen teeperinteen yhteisöllisen opintoryhmän perusopintosuunnitelma perustuu Urasenke-koulukunnan Kyojō-opintolupajärjestelmän Nyumon-Konarai-Chabakodate -sisältöjen oppimiseen. Lisäksi harjoitellaan kussakin teenvalmistusmenetelmässä/-tavassa toimiminen avustajan (Hanto) tai ensimmäisen vieraan (Shokyaku) roolissa.
Oppimista ja oppimistavoitteiden täyttymistä seurataan opintoryhmä jäsenille jaetulla oppimistavoitekortilla, johon osallistujat voivat merkitä saavutetut osaamistavoitteet.
Nyumon-Konarai-Chabakodate -sisältöjä täydentäen opiskellaan tarvittuja oheistaitoja, kuten
- osallistujan rooli ja toiminta
- teemakeisten (chagashi) valmistaminen
- teehuoneen valmistelu tilaisuutta varten
- kukkien asettelu (chabana)
- "käänteinen” gyakukatte temae
- kagetsu (Shichijishiki)
- muut aiheelliset oppimissisällöt
Nyumon-Konarai-Chabakodate -opintolupa sisältää seuraavat teenvalmistusmenetelmät ja osaamisaihealueet
Nyumon-taso
- Warigeiko
- Bonryakudemae
- Chitosebon
- Usucha Hakobi
- Koicha Hakobi
- Tana Usucha
- Tana Koicha
- RO Daisu Usucha
- RO Daisu Koicha
- Shozumi
- Gozumi
Konarai-taso
- Kinindate
- Kinin Kiyotsugu
- Chaire Kazari
- Chawan Kazari
- Chashaku Kazari
- Chasen Kazari
- Nagao Chaire
- Kasane-jawan
- Tsutsumi-bukusa
- Otsu-bukuro
- Tsubo Kazari
- Sumi Shomou
- Hana Shomou
- Irekodate
- Bon Kougou
- Jiku Kazari
Chabakodate-taso
- Wakeidate
- Yuki
- Tsuki
- Hanadate
- Shikishidate