Opintosuunnitelma
Japanilaisen teeperinteen yhteisöllisen opintoryhmän perusopintosuunnitelma perustuu Urasenke-koulukunnan Kyojō-opintolupajärjestelmän Nyumon-Konarai-Chabakodate -sisältöjen oppimiseen. Lisäksi harjoitellaan kussakin teenvalmistusmenetelmässä/-tavassa toimiminen avustajan (Hanto) tai ensimmäisen vieraan (Shokyaku) roolissa.
 
Oppimista ja oppimistavoitteiden täyttymistä seurataan opintoryhmä jäsenille jaetulla oppimistavoitekortilla, johon osallistujat voivat merkitä saavutetut osaamistavoitteet.
 
Nyumon-Konarai-Chabakodate -sisältöjä täydentäen opiskellaan tarvittuja oheistaitoja, kuten
  • osallistujan rooli ja toiminta
  • teemakeisten (chagashi) valmistaminen
  • teehuoneen valmistelu tilaisuutta varten
  • kukkien asettelu (chabana)
  • "käänteinen” gyakukatte temae
  • kagetsu (Shichijishiki)
  • muut aiheelliset oppimissisällöt
 
Nyumon-Konarai-Chabakodate -opintolupa sisältää seuraavat teenvalmistusmenetelmät ja osaamisaihealueet

Nyumon-taso

  • Warigeiko
  • Bonryakudemae
  • Chitosebon
  • Usucha Hakobi
  • Koicha Hakobi
  • Tana Usucha
  • Tana Koicha
  • RO Daisu Usucha
  • RO Daisu Koicha
  • Shozumi
  • Gozumi
Konarai-taso
  • Kinindate
  • Kinin Kiyotsugu
  • Chaire Kazari
  • Chawan Kazari
  • Chashaku Kazari
  • Chasen Kazari
  • Nagao Chaire
  • Kasane-jawan
  • Tsutsumi-bukusa
  • Otsu-bukuro
  • Tsubo Kazari
  • Sumi Shomou
  • Hana Shomou
  • Irekodate
  • Bon Kougou
  • Jiku Kazari
Chabakodate-taso
  • Wakeidate
  • Yuki
  • Tsuki
  • Hanadate
  • Shikishidate